In 2013 ontstond de handelsnaam Second Sale, winkeleigenaren Ferry Middelkoop en Dennis van Semang schreven de handelsnaam in bij de kamer van koophandel. Het daadwerkelijke totaalconcept van Second Sale ontstond echter pas in 2015 toen de twee heren de stoute schoenen aantrokken en de tweedehandsmarkt op gingen. In de eerste maanden dreven de heren ook nog handel in oud ijzer en repareerden zij witgoed en verkochten dit vanuit een garagebox in de Leemstraat in Roosendaal. Pas enkele maanden later openden zij een winkeltje van 16 vierkante meter. Dit werd al snel een succesformule, eind 2015 kwamen zij in contact met de verhuurder van het huidige winkelpand aan diezelfde Leemstraat en werd het huurcontract getekend van het huidige winkelpand.
Eind 2015 verbouwden de twee broers het volledige winkelpand, wegens het feit dat het bedrijf nog in de kinderschoenen stond, ging dit stapsgewijs. Met een kassa gemaakt van houten pallets en stellingen uit een faillissement ontstonden de eerste contouren van de winkel zoals we hem nu kennen. Op 1 januari 2016 opende de winkel voor het grote publiek haar deuren, na deze opening kwamen direct diverse sociale partners in beeld. Second Sale werd een bedrijf van en voor inwoners van Roosendaal. Al snel groeide Second Sale uit zijn voegen, daarom werd er halverwege 2016 een tweede pand gehuurd. Dit pand werd deels gebruikt als winkelpand en deels als magazijn. De oppervlakte van het winkelpand steeg hierdoor naar 1100 vierkante meter.
“Second Sale werd een bedrijf van en voor inwoners van Roosendaal.”
Second Sale breidde in 2019 uit met een tweede winkel (650m2) in Steenbergen, zij kochten het pittoreske ‘Goedkoopste Steenbergen’ op en introduceerde in deze winkel de succesformule van Second Sale.
Door de jaren heen vonden steeds meer Roosendaalers hun weg naar de Leemstraat, door de jaren heen merkte de broers dat er veel vraag was naar tweedehands kleding. Daarom besloten zij eind 2019 een derde pand te huren aan de Leemstraat, daar werd een grootschalige kleding-sorteerlijn opgezet. In januari 2020 bleek ook deze ruimte onvoldoende, daarom breidde Second Sale uit met een distributiecentrum tegenover de winkel in de Leemstraat. Op de ruim 700m2 worden dagelijks meer dan 100 goederen en meer dan 300 kledingstukken verwerkt.
Ondanks de groei van het bedrijf is het concept van Second Sale altijd hetzelfde gebleven: Het aanbieden van kwalitatief hoogwaardige goederen. De eigenaren vinden het van belang dat eenieder in de maatschappij kan beschikken over goede goederen. Daarnaast geven zij een tweede leven aan goederen waardoor er minder afval verwerkt hoeft te worden.